Ugrás a fő tartalomra

Angyal a város felett

Elkészült idei kedvencem.Bár rengeteget tűnődtem rajta és vívódtam vele,meg dolgoztam is rajta egy csomót,nagyon szerettem varrni és szeretem,milyen lett.Hiába varrtam már sokat,az elindulás mindig nehéz.Attól lett könnyebb a dolgom,hogy teljesen szabad kezet kaptam.Csak a méret és a színvilág volt adott.A barnás-rózsaszínes kistakaró anyagait használtam,kis kiegészítéssel.Az ablakokat egy elsárgult dédi-csipkéből vágtam ki.A ráhangolódásban segít,ha illusztrációkat nézegetek.
Beírom a keresőbe a nursery decor-t és nézelődöm.Most ez a Sascalia-kép indított el.
Vázlatot ugyan készítettem,sablont már nem és nem használtam egyetlen négyzetcentiméter ragasztófátylat sem.Kiraktam a mintát,minden darabkát felgombostűztem.Arra vigyáztam,hogy a gombostűk hegye a vliesbe kerüljön.Ez a módszer akkor működik,ha az alap jótartású pamutvászon.Meg kell azért gyakorlat is hozzá.
A falvédő 86 x 144 cm.

Am terminat favorita mea din acest an.Mi-a luat mult timp ,am lucrat foarte mult cu acest peretar, îmi place cum a ieşit.Degeaba am experienţa,fiecare început e greu.Totuşi mi-a fost mai uşor fiindca mi s-a dat mână liberă.Doar mărimea şi coloritul mi-a ţinut în frâu imaginaţia.Am folosit în mare parte materialele păturii roz-maro.Ferestrele sunt decupate dintro dantelă foarte veche,rămasă de la srtăbunica mea.La început mă ajută plimbarea intre ilustraţii nursery decor.Aşa am ajuns la această imagine-Sascalia.
Am făcut schiţe,dar nu şi şabloane.Şi nu am folosit vliesofix deloc !
Am prins fiecare bucăţică de material cu ace gămălie,avînd grijă ca vârful acului să rămînă în vatelină .Această metodă funcţionează doar dacă materialul de bază e ţesătură din  bumbac de bună calitate,cu tărie.
Peretarul are 86 x 144 cm.

Megjegyzések

Vacskamati üzenete…
Nagyon szép lett! Érdekes olvasni arról, másoknál hogy működik az alkotási folyamat, szeretem, hogy erről is írsz. :D
Julcsi üzenete…
Hű! Nagyot alkottál megint! És hát a színei, nekem is a kedvencem:)
Elena üzenete…
Foarte frumos, imi plac nespus peretarele tale!
Névtelen üzenete…
Gyönyörű!!!!!:)
Anita üzenete…
Nagyon jól sikerült! Szeretem csodálni az ilyen mesés képeidet, legyen az falvédő, vagy takaró vagy bármi más. A színek is közel állnak hozzám! Nagyon tetszik!
Aledi üzenete…
Hú, Kati, ez nagyon szép lett. És ragasztófátyol nélkül?! Maradjunk annyiban, hogy ehhez nem kis gyakorlat kell : )
Polyák Ildikó üzenete…
Nagyon tetszik:)
Névtelen üzenete…
nagyon, nagyon :-)
ezkriszti üzenete…
Gombostű a flízbe? Akkor nem külön fedlapra applikálsz, hanem egyben az egészre? Hűha. De tetszik a barna ég (is).
Zsukkata üzenete…
Gyönyörű színek, nagyon szép lett!
katafolt üzenete…
Köszi mindenkinek!

Multumesc,Elena !

Kriszti,te vagy a legjobb kritikusom :-).Itt nem a vliesbe,természetesen,hanem az anyagrétegek közé,hogy lehetőleg se alul se felül ne szúrjon.A vlies azért tolakodhatott ide,mert steppeléshez is szoktam fércelés helyett ilyen hosszú,sárgafejű acéltűket használni.Ilyen=amilyent most is rágcsálok :D
ezkriszti üzenete…
Ahh. Értem. Azt hittem kifejlesztettél valami gyors módszert és jól ellesem.:-)
Monika üzenete…
Katafolt!!!!!!!!!El vagyok ájulva!csoda-tetszik!!!!!!!
katafolt üzenete…
Kriszti,az a módszer is létezik :D,én is varrtam már teljesen befejezett takaróra rátétet,igaz,csak kényszerből,restaurálásként.Ezzel tüntettem el a kijavíthatatlan hibákat,úm.fekete vastag filc nyoma,
bevarrhatatlan szakadás-hasadás,ilyenek.Nagy munkán nem mernék ilyent,mert mi van,ha elrontom.Egyszer azért bátrabb voltam:
http://katafolt.blogspot.com/2009/05/ratetek-rajzok.html

ennél a falvédőnél utolsó percben támadt ötletből utólak varrtam fel szabad gépivel a figurákat.Stresszeltem is vele rendesen.Ez viszont nem rátét.
Meg még az is baj az utólagos rátéttel,hogy merev lesz tőle a kész munka.

Köszi,Mammka :)
noTACover üzenete…
Vai ce frumoase sunt!se vede ca lasi ceva din tine in fiecare patratel...imparti bucuria si emani pacea din tine.e important sa impartasesi cu drag asta in jur
kastanie üzenete…
Tudom, unod már, de nekem is tetszik. Már a színei miatt is, de a többivel pláne.
Fifi üzenete…
cand erau fetele mele mici... credeam ca numai din germania sau alte tari straine pot aduce asa ceva...

e chiar foarte frumos ceea ce faci, mamicile cred ca sunt incantate !!!
Névtelen üzenete…
Mesés! :)
katafolt üzenete…
Îţi mulţumesc.Emilie :)

Fifi,mersi,daca nu ma înşel,frumoasele tale fetiţe nu sunt chiar aşa de mari încât să nu se bucure de un patch frumos...vazînd minunăţiile brodate de tine,probabil ca şi în patchwork ai putea să faci ceva frumos !

Köszi,Márta(már hogy unnám,örülök inkább!) és neked is,cirmocska !
RoxanaTudor üzenete…
Este atat de frumos! Poate intr-o zi o sa-mi iau si eu inima de apliquee in dinti sa incerc ceva... dar n-am talentul de a vedea acele dealuri pasnice, acele casute senine, acei copaci frumosi pe care-i vezi tu....

As vrea sa dorm intr-unul din peretarele tale, macar cateva ore, sunt convinsa ca ar fi cel mai grozav somn din viata mea ;)
katafolt üzenete…
Îţi mulţumesc,Roxy :)
F.Gina üzenete…
Nekem ez jobban tetszik, mint az ötletadó :)) Finomabbak a színei, és meseibbek a figurák. Nem csoda, hogy idei kedvenc. Lehetne, hogy egy kicsit inspirálódjak tőle ? Házikós szatyrokat készülök elkövetni :))
katafolt üzenete…
Csak tessék :) !

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bigger

 Legyen végre bejegyzés is szegény, elhanyagolt blogomban! Csak röviden, mert idő, az nincs: született egy nagyobb bébitakaró. 93 x 128 cm ( a tőlem megszokott 80 x 110) Lesznek még ilyen nagyobbak, mi több, mostantól ez a méret is rendelhető. Több kép, ár a boltban. În sfîrşit o însemnare pe blogul meu părăsit! S-a născut un model nou: un baby quilt mai mare,de 93 x 128 cm ( modelul obişnuit are 80 x 110 cm). Vor mai fi şi altele, mai mult, de acum  şi această mărime se poate comanda. Mai multe poze şi preţ în magazin.

Sajtó-interviu :) II

Interjúk hete van , úgy lehet :) E săptămâna interviurilor , se pare :) 

Inextex Kaposvár

Már két napja hazajöttem Kaposvárról,idő és fényképek hiányában nem sokat tudok mesélni és mutatni.Nagyon jó volt,bár nagyon fárasztó is. A konferencia egyik legemlékezetesebb pillanata számomra Ardai Ildikó előadása volt a székely festékes szőnyegekről.Megtaláltam azt a videót,amelynek részletei az előadást kísérték. Remélem,később majd fogok tudni mutatni fotókat a kiállításról is.Én nem fotóztam,de valahogy jobb is volt így:sokkal jobban meg tudtam figyelni mindent és ami tetszett,azt jó mélyen bevéstem. M-am întors duminica de la Kaposvár,în lipsă de timp şi fotografii nu pot să povestesc şi să arăt prea multe.Una dintre cele mai interesante momente pentru mine de la conferinţă a fost prezentarea artistei Ardai Ildikó despre covoarele secuieşti. Am găsit videoul care ilustra prezentarea. Sper ca mai tîrziu să vă pot arăta şi poze de la expoziţie.Eu nu am făcut nici o poză,din păcate,dar poate că era mai bine aşa fiindcă m-am uitat îndelungat la tot ce m-a interesat şi am reuşi